Pages

Monday 15 April 2013

~Delivery owh delivery..~

Assalamualaikum..

Salam ISNIN buat semua ya.. Harap2 tiadala yang mengalami sindrom MONDAY BLUES..
Saya suka hari ISNIN sebab hari ini adalah hari saya berCUTI. hihihi.. Setiap ISNIN saya cume akan menghapdate Blog serta memasukkan GAMBAR2 tempahan. Owh.. Indahnya DONIA..

Baiklah, terus shj kepada ape yang saya ingin saya sampaikan. Ramai customer yang tertanya-tanya, kenapa saya da JARANG2 buat delivery. Kalau tahun lepas, sebut je kat mana, pasti saya akan jawab YA. Tidak kiralah Hari BIASA ke, Hujug MINGGU ke, PAGI ke, MALAM ke, DEKAT atau JAUH ke, sume saya akan kata YA. SEMANGAT... SALES pun boleh TAHAN..

Cume setelah berbincang dengan En Suami, saya terpaksa menghentikan DELIVERY. Sebab???

  1. Suami saya kerja da tak tentu masa sekarang ni. Saya hanya bergantung kepada dia untuk buat delivery. Saya juga tidak mahu menggangu KERJA dia terutama HARI BEKERJA. Suami saya tonggak rumah tangga saya jadi ape2 saya harus mendahulukan SUAMI.
  2. Delivery mengambil masa yang agak lama sebenarnya. Walaupun kadang-kadang saya LENJAN jugak hantar naik BUS, TRAIN dan adakalanya naik TEKSI, ianya mengambil masa kadang2 sampai 2 jam. Apabila balik saya terkejar-kejar untuk BAKING. Kadang2 saya terpaksa sambung BAKING pada waktu MALAM dan sudah pasti saya tiada REHAT.
  3. Kadang-kadang kite tidak jangka sesuatu perkara terjadi. Sebagai contohnya,KERETA buat hal di PERJALANAN, SUAMI saya terpaksa OUT STATION dan ada HAL KECEMASAN.             
 Saya buat juga DELIVERY jika Kes Istimewa.Sebagai Contoh, tempahan yang BESAR yang perlukan saya sendiri menghantar dan "SETTING" kek @ sebagainya.Malah saya juga buat DELIVERY jika saya tahu pada WEEKENDS itu saya akan ke sana. :)

Jadi sebagai penyelamat kepada anda dan saya, saya akan menggunakan perkhidmatan COURIER SERVICES iaitu TAQBIN.In shaa ALLAH kek anda akan sampai dengan selamat.Cuma, kawasan yang boleh menggunakan perkhidmatan ini adalah TERHAD. Antaraya adalah ,

  1. Seluruh KL
  2. Sungai Petani (Poskod :08000/08010)
  3. Seluruh Penang
  4. Selangor -Shah Alam/Klang/Kota Kemuning/Kapar/Puncak Alam/Telok Panglima Garang/Bandar Saujana Putra/Jenjarom/Pulau Indah/Bangi/Kajang/Hulu Langat/Bt 9 Cheras/Sri Kembangan/Serdang /Semenyih/Beranang/PJ/Dengkil/Sunway Piramid/PJS 11 Sunway/Bandar Sunway/PJS 8/Sunway Mentari/Dataran Mentari/Kelana Jaya/Puchong/Damansara Utama/Subang Jaya/ USJ 1,7,11,12,20/Putra Heights/USJ/Mutiara Damansara/Kota Damansar/Rawang/Sungai Buaya/Kundang/Tasik Puteri/Kuang/Country Homes/Batu Arang/Serendah/Bukit Sentosa/Batu Caves/Ampang
  5. Putrajaya
  6. Johor -Nusajaya/Johor bahru/Kulai/Taman Pulai Emas/Gelang Patah/Ulu Choh/Parit Mislam/ Kg Melau Majidi/Kempas/Bandar Baru Uda/Taman Tampoi Indah/Kempas Lama/Pusat Bandar Tampoi/Skudai/Taman Skudai Impian/Taman Damai Jaya/Taman Skudai Baru/Senai/Pekan Nenas/Larkin/Damai Jaya/Pasir Gudang/Kota Raya/Masai/Ulu Tiram/Taman Desa Jaya.
Bagi tempat-tempat yang tidak di nyatakan, bes SABAR sikit shj lagi ya.. Mana tahu,tidak lama lagi kan.

Owh... Harga perkhidmatan delivery pula tidak sama seperti kurier services yang lain. Kos adalah berdasarkan saiz kotak. Jadi saya akan cuba minimumkan saiz penggunaan kotak ya. Min kos adalah RM 17. Untuk semakan anda boleh jengok laman web TAQBIN untuk pengesahan.

Bagi yang ingin mengambil sendiri di rumah saya, LOKASInya adalah di Kg Dato Keramat. Saya akan SMS sendiri kepada anda alamat rumah serta landmark.

Jadi, jika anda berminat boleh lah :
email: lovelymomsbake@gmail.com
SMS/Whatsapp : 012-2138598.

Terima kasih semua.. :)


























































































No comments:

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.