Pages

Wednesday 17 April 2013

~Hokkaido Cup Cakes yang sgt Wallaaa...~

Assalamualaikum...

Bile bace tajuk cam GEDIKSSS kan... hihihi. Tapi..., x di nafikan. memang sgt kene dgn tajuk tu. Hokkaido cup cakes juga di kenali sebagai Osaka cup cakes. Saya pernah beli sekali dekat kedai dan itulah kali pertama saya menjamah. Sebenarnye da lame dok tercari-cari Hokkaido cup cakes ni sebab saya tertengok kawan FB jual. Nak tempah kat dia, JAUUUUUHHHHH sgt... Ni memang jauh tau..! Bukan kat Wangsa Maju atau Shah Alam atau Putrajaya. Tapi ni kat KELANTAN okeh...




Jadi tertangguh la nak beli untuk kali yang ke dua. Dok intai2 resepi kat BLOG dan juga GROUP. Tapi HATI ni x CONFIDENT. Tapi da terdesak sgt nak makan. Dah terasa-rasa ni. TIBA2 ALLAH tunjukkn JALAN. ALHAMDULILLAH... Cikgu saya buat KELAS Hokkaido CUp Cakes. Yiiiii haaa.. Dengan pelbagai dugaan yang dtg masa nak g KELAS tapi sy redah je. PASTI ada HIKMAH yang tersembunyi kan bila pelbagai UJIAN yang datang..





Owh... Saya sgt2 berSYUKUR kerana dapat menghadiri Kelas ini. Pada saya segala RAHSIA dalam penghasilan nya saya sudah perolehi. Daripada bahan-bahan sehinggalah TEKNIK dalam penyediaan.Saya jadi sgt berSYUKUR sebab HOKKAIDO ini di gemari oleh suami saya. Suami saya bukanlah seorang yang sangat mudah untuk suka makan DESSERT ni. Hanya yang kene dengan SELERA shj yang dia akan JAMAH sampai x HENGAT DONIA. Seingat saya, mase 1st time saya beli Hokkaido ni, dia cume makan separuh sahaja. Tapi yang ini, dia boleh makan sampai 10 biji ok. Agak-agak kalau dia HOT dengan saya, sediakan aje HOKKAIDO ni.. senyum LEBAR la dia..






Bahan-bahan yang di gunakan adalah berkualiti tinggi. Walaupun Cikgu saya da ckp, JANGAN gune TEPUNG GANDUM,TEPUNG SUPERFINE atau ape2 TEPUNG, confirm x akan jadi lembut dan GEBU,tapi saya ni DEGIL. Buat jugak.. kan...!!! da kene buang dalam LONGKANG! Ye kawan2... Untuk menghasilkan HOKKAIDO CUP CAKES ni, TEPUNG yang di gunakan adalah TEPUNG KHAS.. 1 KG RM 20 ye.. x TIPU!! Tapi ianya sangat2 berbaloi.. Hasilnye.. YA ALLAH... sukar utk di ungakapkan dengan kata-kata Masih lagi lembut walaupun sudah 1 minggu berada dalam peti ais tuh!.. CEWWWWAAAAHHH...






Perkenalkan, Produk terbaru keluaran saya, HOKKAIDO CUP CAKES.. Untuk TEMPAHAN  anda boleh Whatsapp ke 012-2138598 ye..




No comments:

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.