Pages

Monday 8 April 2013

~Wedding Cake : Pink + Blue~

Assalamualaikum....

" Setiap daripada Kita Punyai Kelebihan yang tersendiri. Galilah dan carilah sehingga anda menjumpainya."

Saya terlupa dari mana saya perolehi ayat di atas, cuma ianya selalu di baca dan di lihat di mana2 dan maksudnya juga hampir sama. Di akui, setip dari kita ade kelebihan yang kadang2 kite sendiri tidak mengetahui. Ianya kdg2 muncul secara tiba2 dan di waktu kite terdesak. Iya bukan..???

Percaya atau tidak, masih ramai lagi yang tidak percaya pembabitan saya di dalam Bidang BAKING ini malah saudara kandung saya juga pernah menyatakan ayat sebegitu. Pernah juga kata2 seperti, " Dulu kau x penah buat pun masa kite dok serumah" " Betulke akk yang buat" "iye ke..". Saya hanya tersenyum sahaja dan kata2 Kakak Sepupu saya menggamit memori setelah hampir setahun," Kadang2 kite x sangka, kite ade bakat dan minat TETAPI apabila keadaan telah menjadi mendesak kite utk meneruskan susun atur kehidupan, jadi semua yang tersimpan terkeluar."

Ia... TERDESAK.. itulah perkataan saya untuk memulakan segalanya. Kenapa TERDESAK? jawapan hanya ada pada saya shj kerana macam x sesuai la hendak di ceritakan di sini kan.. Ialah, saya Lulusan DIPLOMA PERAKAUNAN akhirnya memilih menjadi SURI RUMAH TANGGA (walaupun xde anak lagik). Sebenarnya saya lebih suka bekerja sendiri, sayala bos dan sayalah KULI. PENAT dan HASIL yang saya perolehi saya nampak dengan USAHA yang saya buat sendiri menggunakan TULANG 4 KERAT. Bak kate seorng teman, " HASIL yang akk dapat tu HALAL tanpa ada unsur lain" bila sy menyatakan kerja sy ni macam buruh yang tgh buat bangunan tu.. Sume buat sendiri.. :) dan.... BARAKAH...ALHAMDULILLAH... setelah ape yg terjadi 2 tahun lepas, rupanya ALLAH telah memberikan saya laluan lain utk mencari rezeki.. :)

Hamboiiii... Panjang nye la mukadimahkan!! hahahha.. Sebenarnya saya nak hupload hasil kali pertama saya bergabung dengan kakak saya. Alhamdulillah, kakak saya da membuka butik pengantin di Kg Halaman saya. Jadik saya pun menyelitlah.. Bak kate mak, "REZEKI ATAS HAMBA"..  Saya menyelit kek kahwen lah... hihihihi.. Alhamdulillah.. Semoga Kakak Saya di permurahkan rezeki dan urusan. So 1st Customer kami adalah Aida Zally.. Tema Pink Biru.. okep..Jom kite tengok ya...




















Jadi sesiapa yang dah berniat nak berkahwin @ bertunang, bolelah contack kakak saya ya. In shaa allah, sumenya boleh di atur.
Buat PERANTIN, AIDA ZALLY..., Selamat Pengantin Baru.. :)

Page Kakak saya ya.. : ayisha ayisy makeover studio

Okep... Selamat Bekerja kepada yang bekerja. Saya dpt MC 2 hari dari Doc! yeaaaayyyyy!!!

No comments:

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.